Bağ ve Hafıza

Bağ ve Hafıza

  Proje için görev aldığım Saraybosna’daki Umut Tüneli Müzesi’ndeki çalışma arkadaşım Belma, müzede çalışmaları için onları motive eden şeyin duyguların kendisi olduğunu söylemişti. Duygular onlar için çok önemliydi, orayla kurdukları

Yargıçlar ve Ayaklar

Yargıçlar ve Ayaklar

Güney Afrika’nın finans merkezi olan Johannesburg’un genel mimari yapısı son derece iç karartıcı. Eski sanayi binaları, şehir merkezini kaplayan çirkin bankaları, her yerde gözetlendiğiniz hissiyatını veren gökdelenleriyle; emlak sektöründe de

Ben Saraybosna’dayken…

Ben Saraybosna’dayken…

  Katliam ve kuşatmanın hafızalardan silinmeyecek bir şekilde gerçekleştirildiği bir şehre adım attım. Savaş gerçekleştirildiğinde ve katliam olduğunda burada değildim. Şimdiye kadar burayla ilgili belgesel izleyip makaleler okudum. Saraybosna’ya geldiğimde

İki Satır Arası…

İki Satır Arası…

2001 yılında kapılarını ziyaretçilere açan Berlin Yahudi Müzesi, iki bin yıllık Alman-Yahudi tarihini tüm yönleriyle ziyaretçilerine aktarmaya çalışıyor. Daniel Libeskind tarafından tasarlanan dekonstrüktüvist müze binası, açılı duvarları ve karmaşık şekliyle

Tünelin Dili Olsa

Tünelin Dili Olsa

‘1992-’95 yılları arasında süren savaş sırasında Saraybosna’nın yaşadığı kuşatma, Bosna tarihinde görülen ilk kuşatma değildi. Aksine Bosna Hersek ve Saraybosna, daha önce de kuşatılmış hatta başka imparatorlukların, yönetimlerin boyunduruğuna girmişti.

Zamanda Yolculuk

Zamanda Yolculuk

“bat artık parlayan güneş karanlığa karış ve sen de ayışığı sen de kaybol keder ormanı, benim üzgün kızkardeşim gel birlikte üzülelim; sen yapraklarına ben gençliğime senin yaprakların, kızkardeşim geri gelecektir